Skolan

Nu kommer det lite blider från skolan, Idag hade vi skaldjurstema och det var fantastiskt kul. Jag öppnade ostron för första gången och det var ju inte såå lätt vill jag lova, men efter att ha öppnat si så där en 10 stycken så började jag få in tekninken.. Sedan så gjorde jag vin kokta musslor, gratinerade musslor och marinerade musslor. tillhörande dipp var vitlöks aioli, saffrans aioli och senapssås.. Vi fick koka hummer och havskräftor, hummrarna levde och det tyckte jag var lite jobbigt att se, alltså när de skulle ner med huvudet före i kokande vatten. yrsh vad grymt, nu kommer jag nog att bli straffad i mitt nästa liv(Iiiiii).

Nåväl här kommr det lite utlovade bilder från idag. Ciao!








Humle och Dumle




Ceviche kallas detta en slags citrus sallad



Kammusslor eller pilgrimsmusslor som de också kallas!



Här har vi lite scampi!




Det bakre fatet med lite dipper, i mitten har vi en krabb och räksallad med musslor.
På den främre har vi ostron!



Vitlök och chilimarinerade musslor!



Här har vi Havskräftor (även kallad kejsarhummer)!



Våran Lärares vackra hummerbröd ;-) visst är de fina?



Ja det var alla bilder jag hade att komma med.
Hoppas ni blir glada och inspirerade.

Hej då! Puss puss...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!