Uppdatering

Jaha nu är det nog dags för lite uppdatering av bilder igen eftersom sladden till datorn har varit borta och nu blivit upphittad igen =)

I helgen så hade vi fin besök av dotra med svärson från Uppsala och de hade så klart med sig min lilla älskling Vincent, jag tror att vi börjar med bilder från det och går baklänges i dag, eller vad säger ni ;)



 Mormor var ju tvungen att köpa något till sin darling som han kunde roa sig med när han är här och det blev ganska lyckat för han gillade verkligen sin gåvagn!
Men den här får faktiskt stanna kvar hos mormor så han har något att leka med när han kommer hit, hihi



Mycket bus blev det =)

Det var fredagen det...
I lördags efter att de hade åkt hem så hade jag och Magnus en liten mysmiddag som jag lagade i ordning och det resultatet ser ni här:



Hemgjord räksoppa med friterade mackastavar!

Jäklar vad gott det blir när man gör räkfonden själv, det är ju ganska enkelt, det är bara att ta alla räkskal som blir när man skalar räkorna och rosta dem i ugnen i ca 10 minuter släng i lite skuren lök, morot och selleri och rosta i ca  minuter till, på med ett par matskedar tomat pure´och kör ytterligare i ugnen a 5 minuter och när det är klart så ska man skicka allt i en kastrull med kallt vatten och låta koka upp med lite lagerblad, timjan och vitpeppar. koka sedan allt i en halvtimme, sila i en fin sil och häll tillbaks allt i kastrullen, kom i håg att skumma så att inte soppan blir grummlig, red av med topprening och soppan är klar =) För konsistensens skull så lägger man i hela nyskalade räkor precis innan servering ( Obs de får ej koka med för då blir de sega)  Oh MY GOD så gott det blir, prova vet ja!!!



Som varmrätt så severade jag Kantarell´risotto med kyckling rullader, jag hade prussciutto runt om och det blev faktiskt väldigt salt kan jag säga, så det är inget jag rekomenderar.

I övrigt så gjorde jag min slut middag i onsdags och det gick väldigt bra måste jag säga men jag har tyvärr inga kort som jag kan lägga ut just nu..
Men i torsdags så kände jag att jag ville göra en tårta som jag kunde bjuda på i skolan på fredagen innan jag slutade och den såg iaf ut så här:







Det var ju meningen att det skulle bli lite färg på den och jag trodde faktiskt att jag skulle kunna måle efteråt med hushålls färg , hmm.. men det gick ju inte så bra så den fick förbli vit,men men med tanke på att jag aldrig har gjort en ros i hela mitt liv så tycker jag att resultatet blev ganska bra ändå.. ( Skryt)

Jag kollade på youtube hur man gjorde och jag måste ju faktiskt säga att det var ganska enkelt att göra så mitt nästa projekt blir att färga pastan i lite olika färger så man kan göra lite olika saker att sätta på tårtan.
Min inspiration har jag fått i från maries blogg som jag har som länk, (kolla till höger ) för hon gör fantastika tårtor men det har jag ju redan talat om!

För övrigt så måste jag ju visa vad jag fick av mina kära klasskamrater när jag slutade i skolan, kolla bara

En fin doftranka som verkligen doftar kan jag lova,hahaha
En kokbok ett guligt kórt och av en av mina kamrater fick jag en sån där ört sax så man kan klippa jämnstora bitar av tex gräslök... Visst är e gulliga?



Men nu får det nog räcka för idag, jag får helt enkelt bli duktigare på att uppdatera så det inte känns så mycket när man gör det så, ha´det gott nu och som alltid;
Puss puss






Kommentarer
Postat av: Carro

Du är så duktig min mamma<3



Den där räksoppan skulle jag vilja smaka på. :D Lät ju jättegott :D

2011-10-03 @ 02:52:49
URL: http://carrowski.bloggerska.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!